在家就能完成的54分鐘發汗冒險

我們對巴基斯坦的想像是什麼?

你知道海拔8611公尺的世界第二高峰 K2,也位於巴基斯坦境內嗎?



六位來自歐洲、北美洲的滑雪愛好者,為了實現在無敵美景滑雪的夢想,決定使用單板、雙板、和雪橇的方式,帶上行囊、糧食、太陽能充電板,在這最華麗的險峻高山中,完成高海拔滑雪的目標。

他們的最高攀登紀錄 - 5880公尺。

片名:ZABARDAST
類型:雪山冒險短片
字幕:簡體中文、英文
片長:54分鐘

 


這部片以隊員日記與口白,配上空拍機拍攝的鳥瞰景、GoPro拍攝的滑行記錄,坦率地呈現這六位自由滑行探險家的心路歷程。


Source: ZABARDAST - (2018) - full movie

影片也讓觀眾得以體會世人不熟悉的巴基斯坦。一個高山險峻,雪山遍佈;一個曾經被賓拉登躲藏的山岳國度。一個讓冒險家、大自然愛好者、不追隨主流的旅人所嚮往的國度。

我推薦有懼高症的你,或者有顆冒險的心卻還停留在夢想階段的你,觀看這部短片。

稍微爬山跟滑雪的我,被這部片的真誠給感動到。因為它毫無保留地呈現我們在大自然中所感受到的平靜、釋懷、自由、奔放......,以及珍惜現在、活在當下的滿足感。

「我為什麼要攀登?我為什麼要千辛萬苦跑來這山窮水盡的地方?
因為被未知的這一切所吸引?還是對自己的承諾?
還是因為要攻頂? 
喔,對啊,這就是我們。這就是為什麼這火還在燃燒。 
每次我在山上的時候,我知道我的感受是什麼。我找回那我有點熟悉卻又不記得的片刻。那個被偷走的片刻。
能待在這的此時此刻,是無比的耀眼。太美了。我完全地活在當下,活在這樸質的的現實。現在的我,無所欲無所求,而且這個想法,深植在我的心中。
他媽的這感覺真棒。」
至於片名為什麼叫 Zabardast?看完就知道了,答案非常令人會心一笑 :)

--

Does it ever annoy you that it is almost impossible to travel abroad now? I feel you.

That's why I recommend this short film to anyone who has 54 minutes this weekend and who likes outdoors and adventure.

Also if you are fear of height, this one is for you, too.

(Because... the film will take you to wherever you can't go.)

ZABARDAST is an honest diary of a group of six guys.

They came from North American and Europe, and gathered for an epic freeriding trip in the magnificent mountains of Pakistan.

Their highest altitude record was 5880 meters , and they either skied or snowboarded down.

As my palms were sweaty watching this, the tranquility the snow mountains had brought to life by the film reminded me of the comfort we seek in #nature:

The peaceful, the let-go, the freedom, the thrill... and the moment of content that we cherish and live... right here, right now.

And why "Zabardast?"

The answer will put a smile on your face in the end 😊

Enjoy the adventure!

留言

熱門文章